Temat:
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP – test do diagnozy funkcjonalnej rozwoju dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci.
Prowadzący:
mgr Elżbieta Bogacz, mgr Anna Bogacz-Rybczak
Forma:
szkolenie
Termin:
25.05.2019
Godziny zajęć:
9.00 -16.00 (8 godzin dydaktycznych)
Miejsce:
Centrum Terapii Dzieci i Wspomagania Rozwoju,
ul. Berka Joselewicza 7 Częstochowa
Cena:
350,00 zł
Organizator:
Centrum Terapii Dzieci i Wspomagania Rozwoju,
ul. Berka Joselewicza 7, 42-202 Częstochowa
e-mail : malkoz.centrum@gmail.com, tel. 533-354-330
Prowadzący:
mgr Elżbieta Bogacz – psycholog i neurologopeda z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w pracy z dziećmi od wieku niemowlęcego do wieku młodszego szkolnego z różnorodnymi zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnościami. Zajmuje się diagnozą rozwoju psychoruchowego i mowy dzieci oraz konstruowaniem programów terapeutycznych. Pracuje w Ośrodku Rehabilitacji Dziennej Gliwickiego Centrum Edukacyjno-Rehabilitacyjnego oraz w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej dla Dzieci w Gliwicach. Prowadzi także zajęcia na uczelniach wyższych z zakresu psychologii i neurologopedii. Jest autorką publikacji i wystąpień na temat diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
mgr Anna Bogacz-Rybczak: psycholog, specjalista terapii pedagogicznej, rewalidacji i wczesnego wspomagania rozwoju. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci wieku przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami rozwoju, w tym zaburzeniami zachowania i emocji oraz niepełnosprawnościami. Pracuje w zespole szkół z oddziałami integracyjnymi w Gliwicach.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Szkolenie adresowane jest dla pedagogów, psychologów, logopedów, wychowawców i nauczycieli, a także innych specjalistów, którzy chcą dokonać kompleksowej oceny rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia.
Tematyka:
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP są standaryzowanym i normalizowanym narzędziem diagnostycznym o charakterze inwentarza rozwojowego, które pozwala w prosty i przejrzysty sposób dokonać diagnozy rozwoju dziecka oceniając wszystkie ważne sfery i aspekty rozwoju (sferę ruchową, motorykę precyzyjną i lateralizację, spostrzeganie i koordynację wzrokowo-ruchową, komunikowanie się i mowę, sferę emocjonalno-społeczną, funkcje behawioralne oraz wiedzę i umiejętności uczenia się). Za pomocą testu można ocenić etap rozwojowy, na którym znajduje się dziecko, określić sfery prawidłowego i słabszego rozwoju, a także wykryć opóźnienia, dysharmonie i nieprawidłowości w rozwoju.
KORP składa się z dwóch części – materiału merytorycznego w postaci różnorodnych kart diagnostycznych i instrukcji szczegółowej badania, w której znajduje się szczegółowy opis przeprowadzania prób diagnostycznych wraz z kryterium ich oceny, a także z autorskiego zestawu pomocy do diagnozy.
Program szkolenia:
Założenia teoretyczne i metodologiczne w konstrukcji narzędzia KORP.
Charakterystyka narzędzia – materiał merytoryczny oraz pomoce.
Warunki przeprowadzania badania.
Procedury badania – podstawowa oraz poprzedzająca (pretestowa).
Analiza indywidualnego przypadku – materiał filmowy przedstawiający badanie dziecka wraz z analizą wyników.
Czas i częstość badania.
Propozycja wywiadu rozwojowo-środowiskowego.
Kryteria obserwacji zachowania i oceny zjawisk jakościowych w rozwoju.
Formułowanie wniosków diagnostycznych i wyznaczanie kierunków terapii.
Komputerowy System Zarządzania Dokumentacją KomKod.
350,00 zł